მაგალითი 1: ფარული ვებ-გვერდების შექმნა ყალბი ამბების გავრცელების მიზნით

2017 წლის აგვისტოში რუსულმა პლატფორმებმა ბრიტანეთის საგარეო დაზვერვის ყოფილი ხელმძღვანელის, ჯონ სკარლეტის არარსებული “ინტერვიუ” გაავრცელეს. დეზინფორმაცია ამტკიცებდა თითქოს MI6-ის ყოფილმა ხელმძღვანელმა ცნობილ ბრტანულ გამოცემა The Guardian- თან ინტერვიუში აშშ-ისა და დიდი ბრიტანეთის სამეტაპიანი სტრატეგიული გეგმა გაამხილა, რომელიც რუსეთის დაშლისკენ იყო მიმართული.



რუსულენოვანი BBC-ს მიერ ინფორმაციის გადამოწმების შედეგად გაირკვა, რომ მასალა ყალბმა გვერდმა გაავრცელა, რომელიც ბრიტანული Guardian-ის იმიტაციას წარმოადგენდა, ხოლო ჯონ სკარლეტის „ინტერვიუ“ მთლიანად გამოგონილი იყო. საგანგებოდ შექმნილი ვებ-გვერდი ბრიტანული The Guardian-ის ვიზუალის იდენტური იყო, ხოლო url ბმული რეალური The Guardian –ის url-სგან მხოლოდ ერთი ლათინური ასო - i - თი განსხვავდებოდა.